2021 Yılı Okul Eğitimi Alanında Erasmus Akreditasyonuna Sahip Kuruluşlar için Öğrenci ve Personel  Hareketliliği (KA121-SCH)

2021 Yılı Okul Eğitimi Alanında Erasmus Akreditasyonuna Sahip Kuruluşlar için Öğrenci ve Personel Hareketliliği (KA121-SCH)

2021-1-TR01-KA121-SCH-000011430 Öğretmen Kurs Hareketliliği Faaliyeti

12.05.2022 443

Okulumuz,  Erasmus Akreditasyonuna sahip Türkiye Ulusal Ajansı tarafından hibelendirilen Denizli Milli Eğitim Müdürlüğü Koordinatörlüğünde yürütülen 2021-1-TR01-KA121-SCH-000011430 projesi kapsamında konsorsiyum üyesi olmuştur. Bu proje kapsamında okulumuzdan iki öğretmenimiz Macaristan'ın Budapeşte kentinde 15-23 Mayıs tarihlerinde Yabancı Dil Becerileri Eğitimi kapsamında öğretmen kurs faaliyetine katılacaktır.

 

Projenin hedefi

 

Ne elde etmek istiyorsun?

Öğrencilerin yaş, okul türü ve programlarına göre gereksinimlerini dikkate alan beceri temelli yabancı dil yeterlilikleri sistemine geçilmesine ilişkin etkin çalışmalar yürütülecektir.

 

Bu hedef, sahip olduğunuz ihtiyaçlar ve zorluklarla nasıl bağlantılıdır?

'Arka Plan' bölümünde açıklanıyor mu?

Öğrencilerimizin yurtdışı hareketliliklerine katılarak yabancı dile ilginin arttırılması hedeflenecektir. Öğrencilerin AB ülkelerinden akranlarıyla etkileşim halinde olması sağlanarak AB vizyonununa sahip olmaları sağlanacaktır. Yabancı dil becerileri, konuşma, dinleme anlamında gelişecektir. Öğretmenlerimizin, yaşadıkları en büyük sorun öğrencilerin bilişsel düzeylerine uygun metodolojiyle beceri temelli yabancı dil eğitimini uygulayamamalarıdır. Okullarımızda yabancı dil yeterliliği konusunda ki başarı istatistikleri bu sorunu somut biçimde ortaya koymaktadır. Bu nedenle İl MEM olarak hazırlanan stratejik planda, bu hedef 5 yıllık planlamaya dâhil edilmiştir. Öğretmenlerimizin bu konuda en somut ihtiyacı; okul ve program türlerine göre yabancı dil beceri ve ihtiyaçlarının tanımlanması, çevrimiçi ve mobil teknolojilerle yabancı dil öğreniminin desteklenmesi, öğretim kademelerinde çocukların özellikleri dikkate alınarak yenilikçi yöntemlerin planlanması ve öğretim ortamının zenginleştirilmesidir.

 

Zamanlama

 

Bu hedef için sonuçları ne zaman görmeyi bekliyorsunuz?

 

Öğrencilerimiz hareketliliklerden sonra da AB ülkelerinden akranlarıyla iletişimlerini sürdüreceklerdir. Faaliyetlerin gerçekleşmesi süresince, öğretmenlerimizin öğreneceği yenilikçi yöntem ve teknikler, okullarımızın stratejik planlamalarına ilk yılda dâhil edilecektir. Konsorsiyumdan her eğitim seviyesinde ki okulumuzun faydalanması, öğrenilen yenilikçi bilgilerin geniş bir hedef kitlede kullanılabilirliğini sağlayacaktır. Belirlenen hedefin sonuçları 5 yıllık bir vadede gözlemlenebilecektir.

 

İlerlemeyi ölçmek

 

Bu hedefteki ilerlemenizi nasıl izleyip değerlendireceksiniz?

 

PYYE'ne bağlı Dil ve İletişim Komisyonu koordinesinde konsorsiyum okullarımızdan İngilizce öğretmenlerimizin katılımıyla bir dil yürütme kurulu oluşturularak okullarda beceri temelli yabancı dil eğitim öğretim faaliyetleri takip edilecekler. Konsorsiyum okullarından öğrencilerin liderliğinde her sene dil kampları düzenlenecek ve bu kamplara katılan diğer öğrencilerle yurtdışı deneyimlerini paylaşacak, dil öğrenme konusunda ilham kaynağı olacaklardır. Eğitim faaliyetleri süresince, katılımcılar seminer, toplantı, yapılandırılmış kurs faaliyetleri, teknik gözlem vb. çalışmalara dâhil edilecek ve anket, ön-son test ölçme araçları ile değerlendirilecektir. Gerçekleştirilecek her faaliyet sonrasında katılımcılar, değerlendirme raporları hazırlayacaktır. Raporların somut sonuçları yürütülen faaliyetlerin değerlendirilmesini sağlayacaktır. Öğrenci ve velilerle hareketlilikler sırasında ve sonrasında toplantılar yapılarak geri dönütler alınarak raporlaştırılacaktır.